Kan ik 900 per maand lenen bij duo terwijl ik recht heb op stufi ?

Toegevoegd na 3 uur:
Zoals je kan zien op de foto staat er dat ik vanaf dese maand
570 euro's extra lening ontvang maar als ik kijk bij de betaaldatum van 24-02-2015 staat de lening niet erbij ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
2K

Antwoorden (1)

We nemen even aan dat je valt onder de huidige (oude) wet studiefinanciering. De aanvullende beurs kan je aanvragen, maar hoeft niet. De aanvullende beurs wordt onder voorwaarden toegekend. Het inkomen van je ouders mag hierbij niet te hoog zijn.

Als je alleen wilt lenen, kan dat niet in het huidige systeem. De maximale lening is € 301 en € 159 collegekrediet. Daarnaast is er dus de basisbeurs van € 103 c.q. € 286 voor thuiswonende c.q. uitwonende studenten. ( 0 broers en zussen met studiefinanciering) Tenslotte is er de aanvullende beurs van € 245 c.q. € 267 maximaal. Opgeteld kom je zo op maximaal € 808 voor thuiswonenden en maximaal € 1013 voor uitwonenden. De hoogte van de aanvullende beurs is afhankelijk van het inkomen van je ouders. Basisbeurs én aanvullende beurs zijn leningen. Die worden een gift als je binnen 10 jaar je diploma behaalt.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie ! Ik zal even mijn situatie uitleggen:
Ik ontvang basis en prestatie beurs. 400 per maand max bijlenen 176, dat is geen optie voor mij.
Maar ik wil nu 1 keer 900 euro's lenen maar dat lukt alleen als ik geen stufi ontvang Ik ben nu het volgende van plan
• stufi stopzetten voor 1 maand
• in de maand zonder stufi, vraag ik een lening aan van 900. Dat is toch mogelijk ? Hoor het graag
fisbel
9 jaar geleden
@Bas010:
Of het mogelijk is je plan uit te voeren, zoals hierboven beschreven, weet ik niet. Of het verstandig is - daarover durf ik geen uitspraak te doen. Blijft over: DUO bellen.