regel studiefinanciering gaat per 1 september in, school begint in augustus, heb ik dan wel recht op de basisbeurs als gift?

Toegevoegd na 43 seconden:
of val ik toch onder de nieuwe regeling dat het een lening wordt?

Toegevoegd na 18 uur:
Ik ga naar het hbo, ik weet hoe de regel werkt van basisbeurs alszijnde een lening. Maar om het 1 september in gaat, en school in augustus begint, hoop ik dat ik een bezwaar oid kan maken, maar ik wil graag weten hoe jullie er over denken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me dat je gewoon onder de nieuwe regels valt. 1 september wordt vaak gezien s het begin van het schooljaar, maar als je pakweg 28 augustus begint, is dit ook gewoon de aanvang van een nieuw schooljaar.
fisbel
9 jaar geleden
@pompiedom:
Vraag lijkt me gesteld door een MBO-er. (school) De nieuwe regels voor MBO wijzigen niet m.i.v. 1 september 2015 t.a.v. de basisbeurs. En blijft dus gewoon bestaan.
fisbel
9 jaar geleden
Voor een HBO studie 2015 / 2016 geldt het sociaal leenstelsel.
Informeer bij de (hoge)school per wanneer je ingeschreven bent.
De inschrijvingsdatum is beslissend.

Antwoorden (1)

De studiefinanciering in 2015 voor mbo’ers verandert niet. De basisbeurs blijft in het mbo bestaan. Wel krijgen mbo’ers die jonger zijn dan 18 jaar ook recht op een studentenreisproduct. Deze verandering gaat in 2017 in.
Weet je

Als je een HBO of WO bachelor gaat doen, krijg je wel te maken met het sociale leenstelsel.