Waar kan ik een kleine lening afsluiten?

Ik ben 18 jaar en wil graag een paar honderd euro lenen. Ik heb een bijbaantje, dus terugbetalen is geen probleem.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.5K
Reddie
9 jaar geleden
En waarom kun je dan niet sparen voor zo'n klein bedragje?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is de vraag niet.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
probeer het te lenen van je spaarrekening, de voorwaarden zijn heel soepel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@WillemNeo: daarom zet Reddie deze vraag ook niet als antwoord.. ;-)
paulus811
9 jaar geleden
Lenen van een spaarrekening?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk eigenlijk dat ItisLeClerc hetzelfde bedoelt als Reddie, Paulus, maar dat weet ik niet zeker. Want 'lenen van je spaarrekening' als in rood staan bij de bank, is niet mogelijk bij een spaarrekening. Wel bij een betaalrekening, en als het gaat om een klein bedrag dan is vaak rood staan bij je eigen bank inderdaad het meest goedkoop.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
inderdaad, Lies12 :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rood staan op een gewone betaal rekening is juist duur. De ABN rekent dan 14% rente.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Studenten- en jongerenrekeningen (die VS gezien haar leeftijd waarschijnlijk heeft) is de rente vaak lager. Als ik eens rood stond op mijn studentenrekening dan betaalde ik daar aan het eind van de maand vaak minder dan twee euro rente over. Met variabele rente dus hoe hoog het is weet ik niet, maar ik weet wel dat die rentes lager tot veel lager zijn dan bij een gewone betaalrekening.

Antwoorden (3)

Probeer het bij je ouders of andere familie. Immers, zij weten dat je dat baantje hebt dus zij kunnen ook inschatten of (en hoe snel) je het kunt terugbetalen. Hiervoor naar de bank gaan raad ik echt af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een lening kost altijd geld. Als je via de officiële weg geld leent, ook al is het een klein bedrag, betaal je rente. Dus misschien is het een beter idee om van familie of vrienden te lenen. Mocht je dat doen, zet dan alsnog het een en ander zwart op wit. Je weet nooit wat er gebeurd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Behalve lenen van je vrienden of familie, is het lenen van een relatief klein bedrag (tot een paar honderd of duizend euro) vaak het goedkoopst als je dat doet door middel van rood staan bij je eigen bank. Zeker bij studenten- en jongerenrekeningen betaal je voor rood staan over het algemeen minder rente dan bij andere vormen van krediet. Sommige jongerenrekeningen zijn standaard ingesteld zodat rood staan niet mogelijk is, dan moet je dit mogelijk wijzigen.

Overigens blijft het natuurlijk het meest verstandig om ervoor te zorgen dat je eerst het geld dat je wilt uitgeven, daadwerkelijk hébt. Dat weet je ongetwijfeld al, maar overweeg gewoon nog eens hoe nodig het is om NU dat geld te hebben. Ga in elk geval niet lenen via websites waarbij je 'even snel een voorschot' kunt krijgen zonder kredietcheck: hier betaal je de hoofdprijs aan rente en dat is gewoon jammer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rood staan kost max. 15% per jaar. Verkeerd advies.
Lenen van familie, vrienden of kennissen zorgt voor onengheden.