waar kan ik een lening afsluiten om mijn schulden mee af te lossen?

Ik ben 20jaar en heb schulden lopen bij meerdere incassobureau's.
Nu wil ik een bedrag lenen om al mijn schulden af te lossen en zo alleen nog maar bij 1 instantie een maandelijks bedrag te hoeven betalen.
Helaas vraagt de gemeentelijk kredietbank om een minimum leeftijd van 23jaar.
Zijn er andere opties van waar ik het bedrag kan lenen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.7K

Het beste antwoord

Ik heb dat ook ooit voorgehad maar je gaat nergens een lening krijgen omdat je op een zwarte lijst komt te staan. Vind je toch een instelling die dat toestaat, bekijk dan zeker de interest die ze erop vragen want meestal zijn het woekerinteresten. Ik denk dat je het beste bent met al je schuldeisers contact op te nemen en een afbetalingsplan te regelen of je kan naar het OCMW stappen om daar een schuldbemiddelingsplan op te maken, indien je aan collectieve schuldbemiddeling doet dan beheren zij je geld en zij betalen je schuldeisers en krijg je een leefloon van gemiddeld 50€/week. Indien je huur betaald doen zij dat dan ook, elektriciteit, gas, dokterskosten,apotheekkosten doe je gewoon binnen en zij betalen alles. Er word dan ook een reserve aangelegd voor eventuele tegenslagen, bvb wasmachine stuk. Ik heb dat toen gedaan en deurwaarders hebben geen recht meer om bij je aan de deur te komen. Je legt hun dat papier voor en je bent safe.
Ik zou dat doen als ik van jou was want een put graven om een andere te dichten is een straatje zonder einde.
Hopelijk heb je hier iets aan en wens ik je veel succes
Mvg Bart
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel

Andere antwoorden (1)

Ik heb even wat zitten Googlen. Het Nibud zegt dat je terecht kan bij een schuldhulpverleningsorganisatie en die vervolgens met jou samen kijkt naar oplossingen met de schuldeisers. Als de situatie dusdanig erg is en het niet lukt, dan wordt de rechter gevraagd voor een wettelijk traject (WSPN, schuldsanering). Zoek even een schuldhulpverleningsorganisatie bij jou in de buurt! Die kunnen je verder helpen!