Kun je 1500 of 1000 euro lenen en dan 100 of 200 per maand terug betalen?

Toegevoegd na 3 uur:
Wat moet je minimale inkomsten ongeveer zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
2.2K
Cryofiel
9 jaar geleden
Wees je bewust van de rente. Ofwel: als je 1000 euro leent en afspreekt 100 euro per maand terug te betalen, zul je *meer* dan tien maanden terugbetalen. Bijvoorbeeld elf maanden elke maand 100 euro terugbetalen. Ofwel: je leent 1000 euro, maar je moet 1100 euro terugbetalen. Dat heet rente. En die rente is fnuikend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan ook €200 pm sparen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel mensen die geleend hebben krijgen spijt (je steekt je hoofd in een strop).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rente en terugbetaling zijn dingen om mee op te passen.
@mobie1980: hoe weet jij of hij zo lang kan wachten. Niet iedereen gebruikt een lening voor de aanschaf van luxegoederen. Wellicht is het voor een medische behandeling die niet wordt vergoed?
@Pedro: rentes zijn hoog en spijt zie ik inderdaad vaak, maar strop is wellicht wat overdreven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mobie1980 Je kan niet altijd sparen voor iets. Als je een auto nodig bent omdat er domweg geen openbaar vervoer is waar jij woont en je toch naar je werk moet, en die auto gaat onverwacht zo stuk dat je 'm moet vervangen moet je soms (bij)lenen.

Antwoorden (1)

Ligt er aan wat je inkomsten zijn. Als deze gunstig zijn zal je een persoonlijke lening kunnen krijgen of een doorlopend krediet. Wel even goed uitvogelen waar je gaat lenen. Je kan tegenwoordig zelfs bij de drogist geld lenen maar kijk uit voor de rente die ze er voor vragen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij de bank geven ze ook nog wel eens het advies ipv een lening rood te gaan staan als het om een relatief klein bedrag gaat. Maar ook daar zal de bank kijken hoe je inkomsten zijn.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik schreef 'ligt er aan wat je inkomsten zijn' maar dat moet zijn 'ligt er aan wat je inkomsten en uitgaven zijn' daar zal de bank naar kijken en of dit er gezond uit ziet, verder kijken ze of je niet ergens anders een lening hebt.