kan je een lening afsluiten met een hele lange looptijd?

Binnenkort zit ik met een hele hoge schuld. Gezien mijn situatie kan ik geen lening afsluiten. Maar met mijn salaris kan ik wel een hypotheek afsluiten die hoog genoeg is om mijn schuld af te lossen. huh?
Is het dan niet gewoon mogelijk om een lening af te sluiten met een looptijd van 10 jaar? net als bij een hypotheek.. of zijn er andere ideeen/oplossingen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.4K
ronron1212
9 jaar geleden
een hypotheek loopt normaal 30 jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat klopt, maar in 10 jaar zou ik mijn schuld kunnen aflossen zegmaar..
Poet
9 jaar geleden
Bedoel je dat je met jouw salaris een hypotheek kunt afsluiten met je eigen huis als onderpand? Of met een daarbij dan nog te kopen huis als onderpand?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een lening en een hypotheek. Bij een hypotheek is er een onderpand maar ook de berekening is anders. Bij een lening wordt gekeken wat je woonlasten, vaste lasten ed zijn. Blijft er dan genoeg over van je salaris zou een lening mogelijk zijn. Bij een hypotheek wordt gekeken wat je volgens je salaris aan woonlasten zou kunnen betalen en dat bepaalt de hypotheek. Als je nu bv 500 euro aan huur betaalt zou je dat ook aan hypotheek kunnen betalen. De hypotheek komt dan in de plaats van de huur. Een lening komt niet in de plaats van iets maar komt er bovenop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee ik heb geen eigen huis en die wil ik ook niet kopen. Maar als ik bereken hoe hoge hypotheek ik kan afsluiten. zou dat genoeg zijn om mijn schuld af te lossen. (hier kwam ik met toeval achter)
maar als ik ga kijken of ik een lening kan af sluiten kan dit niet. beetje ingewikkeld verhaal maar hoop dat je het snapt. De schuld is een restschuld, dus door de verkoop van een huis. Alleen ik wil de schuld niet hebben bij de persoon waar die dan ontstaat. En heb de schuld liever bij de bank. Dus als ik dan een lening zou afsluiten om die schuld af te lossen van die persoon. Ben ik van die persoon af.
ronron1212
9 jaar geleden
Linden015 geeft toch heel duidelijk aan wat het verschil is en waarom het waarschijnlijk niet kan,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja dat zag ik pas toen ik mijn reactie had geplaatst..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de restschuld niet kan dragen, is het dan wel verstandig het huis te verkopen? Hoe ga je dat straks bij de notaris doen bij de overdracht van de woning? Het geld moet dan gewoon op tafel liggen. Helaas maak ik in mijn werk regelmatig mee dat stellen niet uit elkaar kúnnen vanwege deze reden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb er echt alles voor over om van die persoon af te komen. En hij heb bij de bank royement aan gevraagd. en de bank is daarmee akkoord gegaan.
En ik heb hiervoor geen gegevens oid afgestaan, dus moet het wel alleen gebaseerd zijn op zijn.

Het beste antwoord

Men wil over het algemeen wel een hypotheek geven met een lange looptijd maar dan geef je in feite je huis als onderpand. Een grote schuld kun je niet als onderpand geven, dus zal het een stuk moeilijker zijn om daarvoor een lening te krijgen
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mocht de schuld zo danig hoog zijn en zie je zelf geen oplossing dan zou ik raadplegen bij het raadhuis bij jou in de buurt. Hier kan je wellicht hulp krijgen voor je schulden. Zij kunnen bijvoorbeeld zogenaamd al jou schulden "betalen" zodat je schuld als 1 bedrag komt te staan. Ik zou geen lening afsluiten voor een schuld want geld lenen kost geld, end of the line, je hebt je schulden betaald en zit met een nieuwe schuld. Ook kan je kijken naar schuldsanering wellicht kom je hiervoor in aanmerking.