Behoud je je studiefinanciering (oude regeling) als je in 2015 van studie wisselt?

Als ik in 2014-2015 aan een studie begin en deze bevalt me niet, kan ik dan overstappen naar een andere studie (met ingang van schooljaar 2015-2016) zonder dat ik onder de nieuwe regeling van het sociaal leenstelsel val?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.1K

Het beste antwoord

Voor de zekerheid zou ik DUO even mailen maar ik denk dat je deze behoud (zie ook de bron).
Normaal gezien komen enkel de nieuwe studenten in het leenstelsel. Technisch gezien ben jij dat niet meer want je ontvangt al studiefinanciering als je deze niet stopzet loopt deze dus gewoon door. Zeker omdat je al een aantal maanden verbruikt hebt, zou je gewoon recht moeten hebben op de andere maanden tot de 36 maanden die voor een bachelor staan.