Is deze leningsovereenkomst rechtgeldig ?

Ik heb in 2008 geld geleend aan een ex-vriend.
Ik heb alleen onderstaande document nog als kopietje, dus geen orgineel meer.
Ik heb nooit geld of rente gevraagd of gekregen in de tussentijd.
Mijn vraag is tweeledig:

1. Is onderstaande kopie overeenkomst rechtgeldig ?
2. Kan ik hier nog aanspraak op maken ?

inhoud LEENOVEREENKOMST

De ondergetekenden:

1. naam1, geboren te xxxx op xxx, thans wonende te adres.
en
2. naam2, geboren te xxxx op xxx, thans wonende adres.

VERKLAREN TE ZIJN OVEREENGEKOMEN ALS VOLGT:

1. Dat naam1 aan naam2 een bedrag van € xxxx,- (ingetyptbedrag Euro) zal lenen.
2. Dat het te hanteren rentepercentage x % is.
3. Dat het rentebedrag jaarlijks voldaan dient te worden.

AANVULLENDE BEPALING

Op deze overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing. Alle tussen partijen gerezen geschillen, waarover partijen niet tot overeenstemming kunnen komen, zullen worden voorgelegd aan een competente rechter. te [plaats].

Aldus overeengekomen te plaats, datum.

naam1

naam2

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
1.1K

Antwoorden (1)

Als je op de kopie nog de handtekening hebt van je ex zou je dit als rechtsgeldig kunnen laten dienen.......zelfs een mondelinge overeenkomst is een overeenkomst, alleen krijg je dan het ene woord tegen het andere.......

Toegevoegd na 4 minuten:
Heb je hem in de afgelopen jaren eraan herinnerd dat ie je nog geld schuldig is? En kun je dit aantonen (dmv e-mails, smsjes oid) ? Anders kom je met het puntje van tijd (6 jaar) een financieel geschil is na 5 jaar "verjaard" vandaar dat schuldeisers, deurwaarders, incassobureaus ed ook iedere maand een brief sturen, na iedere vorm van melding (hallo, ik krijg nog geld van je) gaat de 5 jaar opnieuw in.
Laat je het 5 jaar lang liggen wordt het daarna erg moeilijk om je recht hierop aan te spreken.

Wil je meer informatie, neem dan even contact op met je rechtsbijstand verzekering, of loop binnen bij een rechtswinkel bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou toch echt een belletje plegen met de rechtsbijstand als ik jou was, zij kunnen je hier in ieder geval in helpen met advies. Als je in de afgelopen tijd mondeling hebt gevraagd om het geld sta je volgens mij ook in je recht