is het mogelijk om een lening af te sluiten en later pas beginnen met de afbetaling?

is het mogelijk om een lening af te sluiten en over bijvoorbeeld 2 jaar beginnen met de afbetaling? (bijvoorbeeld op lenen.nl staat er minimale maanden en maximale maanden, dat betekent toch dat het mogelijk is om pas over 2 jaar te beginnen met de afbetaling?)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
3.1K
ronron1212
10 jaar geleden
Minimale looptijd: 56 maanden
Maximale looptijd: 76 maanden dat staat er dat gaat over d looptijd in maanden dat je moet betalen inclusief maandelijkse rente.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lijkt me niet mogelijk bij instanties, misschien wel bij je familie, vrienden of kennissen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pas om met lenen, dat kan je goed in de problemen brengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om=op sorry
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je nu geen geld hebt, heb je dat dan over 2 jaar wel? Dan zou je dus nu al geld achteruit moeten leggen om over 2 jaar genoeg te hebben om de lening af te betalen. Zeer risicovolle constructie.

Antwoorden (2)

Voorzover mij bekend is dit alleen bij studiefinanciering mogelijk. Hierbij hoef je pas te gaan aflossen 2 jaar na het beeindigen van de studie om je de gelegenheid te geven een baan en financiele zekerheid te verwerven.

Bij commeciele kredietverstrekkers zal het niet mogelijk zijn omdat die zekerheid zoeken dat ze hun geld ook terug krijgen. Mogelijk is er een grijs circuit waarin dit kan maar hou er dan rekening mee dat men de hoofdprijs zal vragen. Hou er ook rekening mee dat je twee jaar rente opbouwt en dat het bedrag waarop je gaat aflossen al veel hoger zal zijn dan het bedrag dat je leent.

N.b. Het zou mij niets verbazen dat een organisatie waar je zo geld kunt lenen er een is die op een mooie dag gewoon binnen stapt en er dan gewoon voor zorgt dat je gelijk maar alles terug betaald als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onderzoek eens de mogelijkheid van een doorlopend krediet. Dan wordt er wel elke maand een bedrag voor rente en aflossing afgeschreven, maar dat afgeloste deel kun je direct weer opnemen. Het antwoord is dus ja.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Slimme constructie! Maar ik heb even uitgerekend wat dit betekent. Ik ben daarbij uitgegaan van gegevens van de Rabobank:
Krediet: € 2.500 (= minimum krediet)
Looptijd: 70 maanden
Maandbedrag: € 50
Rentepercentage: 12,5% per jaar Je betaald dan, als je gelijk gaat aflossen, in totaal € 3.462 voor dit krediet (ongewijzigd rentepercentage e.d.) De eerste maand betaal je € 50, waarvan € 26 rente is. Omdat je gelijk weer opneemt betaal je dus eigenlijk iedere maand dit bedrag. Na twee jaar is dat 24 * € 26 = € 624. Als je dan na twee jaar gaat aflossen en je doet dat volgens de regels betaal je dus in totaal € 4.086 voor de geleende € 2.500 Ik vind dat nogal wat. Maar ik denk dat de vraagsteller niet dichter bij wat hij wil kan komen dan op deze manier. LET OP: GELD LENEN KOST GELD (dat schijn je dan te moeten zeggen).