hoe veel tijd krijg je om je studie schuld terug te betalen ?

ik heb een overbruging gekregen van Duo van 2000euro maar nu ga ik (kan ık) niet meer naar school dus stop ık en moet ık dıe 2000euro terug betalen. Hoeveel tijd krijg je hier voor en zijn er opties voor? En ik woon niet meer in Nederland zou dit iet uit maken?

Alvast bendankt groetjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
boeiende vraag +

Antwoorden (3)

Je krijgt hiervoor 15 jaar de tijd, mag ook eerder afgelost worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast die 15 jaar mag je ook 5 jaar niet aflossen. Dus aflossen geschiedt in maximaal 20 jaar. In de 5 jaar aflosstop betaal je wel rente.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Anderen gaven reeds aan dat je tot 20 jaar de tijd krijgt om dit bedrag af te lossen.

Op jouw vraag of het iets uitmaakt dat je niet meer in Nederland woont kan ik enkel zeggen dat het jou altijd zal blijven achtervolgen als je de aflossing van dit bedrag tracht te ontlopen. Je doet er er jezelf dus een groot plezier mee om bijvoorbeeld 20 euro per maand af te lossen.
Hierdoor geraak je niet enkel financieel schuldenvrij maar vrijwaar je jezelf en/of jouw geweten ook van schuldgevoel.

En wie weet krijg je ergens onderweg (net als ik en vele anderen) een enorme financiële meevaller omdat je zelfs/ook in moeilijkere tijden toch aan de door jou aangegane overeenkomsten en de daarbij horende verplichtingen wenst te voldoen.

Jaja, het leven neemt verrassende wendingen voor hen die in eender welke situatie bereid zijn om fair play te spelen!

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nou in dat geval laat die meevaller maar komen, ga straks voor de tweede keer dit jaar een auto naar de sloop brengen, en die €25.000 heb ik nog lang niet afbetaald.