Is er een mogelijkheid om geld te lenen zonder inkomen?

In theorie: Je gaat vrijwilligers werk doen in het buitenland, waarvoor je je baan opzegt. Dan kom je voor onvoorziene kosten te staan waardoor het geld wat je had gespaard voor deze reis in een klap weg is. Is het dan mogelijk om geld te lenen bij een firma. Aangezien je geen inkomen meer hebt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
1K

Het beste antwoord

Nee, in principe niet . Als je geld wilt lenen moet je normaal gesproken bij een bank te raden gaan, en die willen dan een loonstrookje o.i.d. zien waaruit blijkt dat je je lening kunt aflossen.
Als je heel erg goed onderbouwde plannen hebt, zou je je kunnen laten sponsoren. Dit is echter gen lening maar een gift.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij een reguliere bank: in ieder geval niet. Bij een firma: misschien een dubieuze geldverstrekker, zoals er enkele zijn in Nederland / internet. Maar hoe ga je dan terugbetalen. Er wordt een hoge rente in rekening gebracht die snel oploopt. Als je bij zo'n bedrijf geld leent, raak je steeds dieper in de schulden.