Mijn exvriend, waarmee ik destijds samenwoonde, heeft toen een lening/belegging afgesloten, nu krijg ik daarvoor een brief. Wat nu?

Het bovenste stukje van de tekst kan ik door het envelopvenstertje net lezen: uw huis en uw spullen.
Kom ik daardoor in de problemen? Zijn naam staat erop, met mijn adres (zijn oude adres).

Toegevoegd na 41 seconden:
Ik wist overigens helemaal niets daarvan. Hij deed wel meer stiekeme dingen.

11 jaar geleden
in: Lenen
1.2K

Het beste antwoord

Retour afzender et "woont niet op dit adres".
De lening staat op naam, niet op adres.
Dus de lening blijft van hem, en niet van de bewoner van dat adres (jij dus in dit geval)
Niet openen, hij is immers niet van jou!
Privacy.

Toegevoegd na 1 minuut:
Retour afzender MET (m vergeten)

Toegevoegd na 29 minuten:
Mijn reactie kan ik niet bewerken (of weet iemand hoe dat moet?) maar gewoon, heel goed idee van je.
De rest zeg je zelf ook al! (sorry)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Oke, wel een opluchting. Ik ga het doorsturen naar zijn nieuwe adres, en als er weer eentje komt doe ik retour afzender.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Snuffel! Heel goed idee.
Maar stel dat deze brieven blijven komen (bv omdat je ex-vriend er niks mee doet) zou ik ze retour afzender doen.
Zodat de lening-gever (bank?) weet, dat jij daar woont en niet hij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt het zelf, al.
Zag ik even niet. Sorry.
Snuffel
11 jaar geleden
Reacties kun je helaas niet wijzigen. Geen probleem hoor.
Snuffel
11 jaar geleden
Ze hadden voor de brief kwam ook al gebeld met de vraag of ik een belegging had of zoiets. Toen zei ik van niet. En die man zei: gelukkig maar, want dat zou niet zo best zijn. Ik denk dat mijn ex een probleem heeft.
constant
11 jaar geleden
retour afzender, verhuisd, dan zijn zij ook op de hoogte en verdwijn je uit hun bestand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu je dit zegt, van die man die jou belde, zou ik inderdaad ook retour afzender doen hoor.
Niet doorsturen naar je ex.
Dan kom je ertussen te hangen.
En als hij echt een probleem heeft, wil je dat niet.
Lekker doorgaan met je eigen leventje!
jacob46
11 jaar geleden
Uw huis en uw spullen? Misschien heeft die ex vriend van je een geintje uitgehaald. Een dergelijke instantie typt inboedel of inventaris. Lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jacob, daar heb je wel een punt ja!
Zulke instantie zullen inderdaad niet " uw huis en uw spullen" schrijven.
Vreemd....
Retour afzender die hap!
Vooral als ik lees, wat theodbn antwoord.
(2e antwoord)

Andere antwoorden (1)

Zoals de schrijver hierboven al aangeeft is een lening op naam en niet op adres echter is het ons niet bekend of de ex vriend volgens de gemeentelijke basis administratie nog op jouw adres is ingeschreven.

Staat uw ex vriend nog op uw adres ingeschreven mag de leningverstrekker op de goederen in uw huis waarvan u niet kunt aantonen dat ze van u zijn beslag leggen.

Het is dus noodzakelijk om bij de gemeente te informeren of uw ex vriend nog altijd op uw adres is ingeschreven, is dat zo dient u hem terstond te laten uitschrijven.

Stuur in iedergeval de brief terug met de vermelding dat geadresseerde verhuisd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Theo, is dit echt zo?
Volgens mij, als je kunt aantonen dat persoon niet meer bij je woont, mag een leningverstrekker helemaal niks. Ik heb wel gevonden, dat het via een deurwaarder moet.
http://www.judex.nl/rechtsgebied/incasso_%26_beslag/beslag-algemeen/artikelen/782/wat-is-een-beslag_.htm Ik neem aan, dat die deurwaarder toch wel zeker moet zijn, dat de goederen van de lener zijn. En niet van de ex-vriendin? Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen hoor, en nagaan of die persoon nog steeds was ingeschreven op mijn adres!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dit is echt zo. Zou anders een makkelijke manier zijn om van schuldeisers af te komen, je vertelt gewoon dat de schuldenaar vertrokken is terwijl hij nog gewoon op het adres verblijft. Alvorens beslag gelegd wordt dient een gerechtsdeurwaarder in het GBA te controleren of de schuldenaar nog op dat adres verblijft, is dat zo zijn alle goederen die op dat adres aanwezig zijn voor beslaglegging vatbaar mits er aangetoond kan worden dat de goederen van een ander zijn dan de schuldenaar.
Snuffel
11 jaar geleden
Klinkt angstaanjagend. Die brief gaat in ieder geval retour afzender. Goed om te checken hoe het zit met de inschrijving inderdaad.