wat gebeurt er als je schulden niet optijd aflost?

Ik heb schulden op 'betaaldag.nl
en er staat dat er 40 euro extra bij komt als ik niet optijd aflos
ik weet dat ik die maand daarna t geld zeker heb.
is het een probleem als ik een maand later betaal?
die 40 euro betaal ik dan wel erbij, of krijg ik dan meteen deurwaarde of andere problemen?
nee toch?,. 1 maand later is geen probleem toch? onlangs dat je extra moet betalen maar dat weet ik wel.

alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt altijd het beste contact opnemen met de instelling waar je de schuld hebt. Je zou daar kunnen aangeven wanneer je wel kan betalen. Meestal is een afspraak voldoende, als je aangeeft een maand later te betalen kan dat prima zijn. Dan houden zij daar meestal rekening mee. Althans dit heb ik uit mijn eigen callcenter ervaring. Bij sommige bedrijven word de deurwaarder ingeschakeld (meestal na meedere waarschuwingen!), dit hangt af van de voorwaarden van desbetreffende bedrijf. De deurwaarder die komt dan bij jou thuis de schuld claimen d.m.v. eigendommen in te nemen als je niet in valuta kan betalen. De kosten van de deurwaarder worden aan jou toegerekend. Dus je zult wel meer betalen! Als ik jou was zou ik betaaldag gewoon bellen en jou situatie voorleggen.

Volgens de website moet je inderdaad kosten (rente!) betalen als je te laat betaald, daarnaast wordt je dossier bij een verzuim van minimaal 14 dagen overgegeven aan een incassobureau. Deze zullen dan contact opnemen voor een betalingsregeling, maar dit kan wel weer extra kosten meebrengen. Maar je kunt ook contact opnemen met betaaldag om de krediet over te sluiten (mits je het nog niet terug hoefde te betalen). Met andere worden neem contact op om of over te sluiten of om een betalingsregeling te treffen. Dat voorkomt misschien zelfs te kosten.

Bronnen:
http://www.betaaldag.nl/faq/

Ik heb zelf ook wel eens geleend bij betaaldag.nl. Ik heb het idee dat ze wel aardig moeilijk zijn met niet op tijd terugbetalen. Buiten dat rekenen ze woekerprijzen. Uiteraard is dit je eigen pakkie aan. Je kan beter rood staan bij je eigen bank.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100