wat gebeurt er als je schulden niet optijd aflost?

Ik heb schulden op 'betaaldag.nl
en er staat dat er 40 euro extra bij komt als ik niet optijd aflos
ik weet dat ik die maand daarna t geld zeker heb.
is het een probleem als ik een maand later betaal?
die 40 euro betaal ik dan wel erbij, of krijg ik dan meteen deurwaarde of andere problemen?
nee toch?,. 1 maand later is geen probleem toch? onlangs dat je extra moet betalen maar dat weet ik wel.

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
1.1K

Antwoorden (3)

Je kunt altijd het beste contact opnemen met de instelling waar je de schuld hebt. Je zou daar kunnen aangeven wanneer je wel kan betalen.

Meestal is een afspraak voldoende, als je aangeeft een maand later te betalen kan dat prima zijn. Dan houden zij daar meestal rekening mee. Althans dit heb ik uit mijn eigen callcenter ervaring.

Bij sommige bedrijven word de deurwaarder ingeschakeld (meestal na meedere waarschuwingen!), dit hangt af van de voorwaarden van desbetreffende bedrijf.

De deurwaarder die komt dan bij jou thuis de schuld claimen d.m.v. eigendommen in te nemen als je niet in valuta kan betalen. De kosten van de deurwaarder worden aan jou toegerekend. Dus je zult wel meer betalen!

Als ik jou was zou ik betaaldag gewoon bellen en jou situatie voorleggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als in de voorwaarden staat dat er 40 euro bij komt kun je daar niets aan doen, dat is namelijk de manier waarop zij geld verdienen, ze hebben niets te maken met jouw problemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt Pelle, zoals ik al zei, dat hangt ook af van de voorwaarden van het bedrijf! Maar je kan altijd bellen en je situatie voorleggen.
Nooit geschoten is altijd mis. Als je hebt gebeld zal de klantenservice duidelijk uitleggen wat er gaat gebeuren en wellicht valt er iets te regelen, zoals "Is goed meneer, ik heb genoteerd dat u 2 weken later betaald i.v.m. problemen." of "Het spijt me meneer, in de voorwaarden staat dat het bedrag omhoog zal gaan. Ik kan niets voor u betekenen." Hoe dan ook, de rente zal niet eindeloos stijgen. Uiteindelijk zal de beste man echt moeten betalen, doet hij dit niet, dan komt de deurwaarder. Er is niets mis met mijn vorige reactie, maar toch kreeg ik een min van iemand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die min is van mij. Betaaldag.nl is geen telefoonprovider of kabelboer of electrabedrijf waar je een betalingsregeling mee kan afspreken met een callcentrale. Betaaldag is een bedrijf wat zijn geld verdient met leningen geven en rentes krijgen en vooral van de boetes worden ze rijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is er mis met mijn reactie? Ik gaf het advies om te gaan bellen en de situatie voor te leggen. En heb ook duidelijk vermeld dat het vooral om de voorwaarden gaan! Ze hebben namelijk een klantenservice. De beste man krijgt zo informatie over of hij moet betalen, of dat het bedrag verhoogd word als hij een maand later wil betalen. Wellicht is dit een oplossing. Dan heeft de man misschien wél geld! "Ja is prima meneer, u kunt een maand later betalen, maar dan is het bedrag 60 euro."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals hierboven gezegd, neem contact op, leg je situatie uit en dat het niet uit onwil is dat je op genoemde dag het bedrag niet kan overmaken.
Geef wel aan in welke week het ongeveer wel kan (en betaal dan ook echt!!)
Volgens de website moet je inderdaad kosten (rente!) betalen als je te laat betaald, daarnaast wordt je dossier bij een verzuim van minimaal 14 dagen overgegeven aan een incassobureau. Deze zullen dan contact opnemen voor een betalingsregeling, maar dit kan wel weer extra kosten meebrengen.
Maar je kunt ook contact opnemen met betaaldag om de krediet over te sluiten (mits je het nog niet terug hoefde te betalen).
Met andere worden neem contact op om of over te sluiten of om een betalingsregeling te treffen. Dat voorkomt misschien zelfs te kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof er niets van dat je kosten kunt voorkomen, die lui rekenen gewoon op een bepaald percentage mensen die niet op tijd betaalt en daar verdienen ze hun geld mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze verdienen inderdaad aan de kosten, maar iemand die niet terugbetaald is ook niet gunstig aangezien het dan ook geld kost (incassobureau ed). Ze verdienen voor een groot deel aan de garantstelling. Het is namelijk zo dat er iemand garant voor je moet staan en als niemand dit doet (als het wel zo zou zijn, zou diegene je het geld dan ook niet willen lenen), dan kun je je er tegen verzekeren. Daar zitten ook behoorlijk wat opbrengsten in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die incassokosten krijgen ze natuurlijk ook terug als de ander eindelijk eens betaald (je moet namelijk ook die kosten gaan betalen).
Ik heb zelf ook wel eens geleend bij betaaldag.nl. Ik heb het idee dat ze wel aardig moeilijk zijn met niet op tijd terugbetalen. Buiten dat rekenen ze woekerprijzen. Uiteraard is dit je eigen pakkie aan. Je kan beter rood staan bij je eigen bank.