Kan je geld opnemen als je in de min staat?

Ik heb een studentenrekening van Rabobank. Ik sta momenteel in de min. Kan ik gewoon geld pinnen? Zo ja tot welk bedrag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
8.8K

Antwoorden (2)

Dat hangt van je afspraken met de bank af.
Als jij destijds hebt afgesproken dat je rood mag staan, dan kun je pinnen.
Tot welk bedrag is ook weer afhankelijk van je afspraken.

Ik had destijds geregeld dat ik max 2000 gulden rood mocht staan. Ik kon dus eigenlijk altijd nog wel pinnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke kans dat het dus niet kan want dat moet je bij een studentenregeling dus echt apart regelen: http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/betalen/rood_staan/studentenrekening/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, daarom zeg ik ook dat het afhangt van de afspraken die je hebt.
Dat hangt er vanaf welke bank en welke afspraken. Ik kan wel in het rood staan als mijn rekeningen (automatisch) worden afgeschreven. Maar ik kan niet pinnen als ik geen geld meer heb.

Bij mijn vriend is het weer anders om, die kan wel pinnen maar geen automatische afschrijvingen

Ik zou zeggen loop naar de automaat en probeer het uit!