Hoe veel miljoen is dit nou? 14,191.1M?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Economie
1.6K
LeonardN
3 jaar geleden
Logischerwijs is dat "Amerikaanse" notatie.
Dus
Grogweg 14 miljard.
Of vreemd gezegd "veertienduizend miljoen" Maar eerlijk gezegd vind ik het maar een vreemde en verwarrende notatie.
Waar heb je dat gevonden?
Castle
3 jaar geleden
14.191.000,10 zou het kunnen zijn. Dit cijfer lijkt me niet op onze Europese manier geschreven maar zoals ze o.a. doen in de VS. De betekenis van een komma en punt zijn bij ons andersom te gebruiken.
tinus1969
3 jaar geleden
Waar komt dit vandaan? Vaak blijkt uit context welke interpretatie nodig of juist is; Amerikanen gebruiken daarbij punt en komma in grote getallen omgekeerd aan Europa.
LeonardN
3 jaar geleden
@Castle Laten we het Europees maken. Wat is volgens jou
7M?
7,5M? Ik zeg
7M = 7.000.000
7,5M= 7.500.000
(en NIET 7.000.000,50) Als dat klopt in jouw ogen;
Laten we doen of de vraag ook Europees is.
14.191,1M
Is dan ook "gewoon"
14.191.100.000 Of wellicht nog duidelijker
0,1M =100.000 ===VS===
En voor Amerikanen
0.1M=100,000
jc54
3 jaar geleden
Ik houd het op veertienmiljoenhonderdeenennegentigduizendhonderd.
Het getal voor de komma geeft de miljoenen (M).
En voor de duidelijkheid schrijf je miljoen in cijfers ook met punten vóór de duizentallen en miljoentallen. 14.000.000 en 191.100
LeonardN
3 jaar geleden
@jc54 Nee, dat kan nooit. Het eindgetal wat jij geeft, dat zou kunnen als de notatie Europees was en gegeven:
14,1911M
>
14.191.100 Je kan natuurlijk niet meer een punt geven na een komma in Europese notatie.

Antwoorden (1)

Er is geen andere mogelijkheid dan dat dit de "Amerikaanse" decimaalscheiding is.

Als we hetzelfde zouden noteren naar Europees (Nederlands) gebruik zou het worden:
(LET OP alles is hierna in EUROPESE notatie)

14.191,1M

Als we het getal achter de komma even laten voor wat het is:

14.191M
=
Grofweg veertien miljard (veertienduizend miljoen)

0,1M = 100.000

Dus
Veertien-miljard, honderdeenennegentig-miljoen, honderd-duizend.
Of gek gezegd
Veertienduizendhonderdeenennegentig-miljoen en honderd-duizend.
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Vergelijkbaar Amerikaans
1.1M = 1,100,000
191.1M = 191,100,000 Europees
1,1M = 1.100.000
191,1M = 191.100.000
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Fantastisch dankjewel! Ik heb dit inderdaad van een Amerikaanse bron overgenomen.
Dankjewel!
LeonardN
3 jaar geleden
Zou je de bron kunnen delen?