Hoeveel startkapitaal heb ik nodig voor een schoonmaakbedrijf?

Hallo, ik ben momenteel samen met een vriend van mij aan het onderzoeken of het mogelijk is voor ons om een schoonmaakbedrijf te starten. Het idee is om te beginnen met het schoonmaken van studentenhuizen e.d. om via daar door te groeien naar de grote bedrijven. Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met de volgende vraag: Wat is een realistische startkapitaal wat nodig is voor (klein)schoonmaakbedrijf.

Bij voorbaat dank!

Nick Wevers

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Economie
4.1K

Antwoorden (1)

Je kan met 10 euro beginnen of met 10.000, net wat je zelf wilt. Wil je bijvoorbeeld met een bedrijfsauto komen voorrijden bij je klanten of kan je ook met de bus of op je fiets naar hen toe? Neem je zelf de schoonmaakmiddelen mee naar de klanten of laat je hen daarvoor zorgen? Doe je alleen kleine schoonmaakwerkzaamheden zoals de afwas, of ga je het hele huis onder handen nemen?

Het ligt er maar net aan hoe je je eigen bedrijf wil opzetten!

Laat je uitgebreid informeren bij en door de Kamer van Koophandel: https://www.kvk.nl/, zo raad ik je aan.