Is de consumentenprijs en de verkoopprijs hetzelfde?

Deze vraag gaat over economie

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Economie
6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In de auto branche is er een fiscale prijs.
Een consumenten prijs
( sommige accessoires behoeven niet altijd meegeteld voor de bijtelling )
Daarbij je kan altijd afdingen / korting vragen . Maar globaal ja
Maar in de auto en boten handel kan daar toch een enorm verschil in zitten . Veel nieuwe boten worden exclusief transport naar Nederland in de brochure voorgesteld of aflever beurten. Tot voor kort ook in de auto branche ook heel gebruikelijk toren hoge afleveringen's kosten of transport kosten. Maar er zijn nu nieuwe richtlijnen .

Antwoorden (1)

Meestal niet.

De consumentenprijs is de verkoopprijs inclusief eventuele btw.

Als een product een verkoopprijs heeft van eur 100.- en het standaard btw-tarief van toepassing is, ligt het voor eur 121.- in de winkel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Die eur 121.- is de consumentenprijs. Maar het is aannemelijker dat de ondernemer met iets minder marge genoegen neemt, zodat een consumentenprijs van eur 119,99 kan worden gepresenteerd.