Als ik later met mijn geld naar een heel goedkoop land ga, ben ik dan rijker dan hier?

Bijvoorbeeld ik heb 100.000 euro op de bank. Ben ik met 100000 euro dan ook rijker in India dan hier?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Economie
2.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je bent even rijk, alleen kom je verder met een ton in India dan in NL, simpelweg gezegd omdat de levensstandaard veel goedkoper is in India dan hier. Dus 12 bananen kosten daar omgerekend 12ct, hier kost hetzeflde €3
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een plus voor Antoni.
Maar: In de praktijk valt het nog wel tegen hoor. Je ziektenkostenverzekering wil je op westers niveau + een extra verzekering voor als je per vliegtuig naar een meer ontwikkeld ziekenhuis moet.
Als je westerse producten wilt (kaas, volkorenbrood), kosten die drie keer zoveel als in Nederland.
paulus811
6 jaar geleden
Dan moet je eerste definiëren wat 'rijk' is. Rijk is niet alleen een partij geld op de bankrekening, maar ook de kwaliteit van het leven in de omgeving waar je woont. We zijn in Nederland ook rijk omdat we goede scholing, medische voorzieningen en sociale regels hebben. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat India op dat niveau op zijn zachtst gezegd niet in de buurt komt.

Antwoorden (2)

Ja, je zal je in ieder geval rijker voelen als je in een land meer waar voor je geld krijgt.

Dat geldt overigens ook in Nederland zelf. In provincies als Groningen, Drenthe en Limburg krijg je voor hetzelfde bedrag bijvoorbeeld een groter huis dan je je daarmee in Zuid-Holland of Utrecht kan veroorloven.
6 jaar geleden
Je bent dan niet rijker dan hier maar je kan daar veel langer met je geld toe omdat alles daar goedkoper is.