Wat is binnenlands inkomen?

Ik raak een beetje verstrikt in de definities.

In een begroting van de overheid staat
62,7 mrd aan overheidsbestedingen
103,2 mrd aan belanstingen
staatsschuld ultimo 226,4 mrd
Staatsschuldquoten ultimo 56,6%

ik wil het binnenlands inkomen berekenen. Hoe kan ik dat uit deze cijfers berekenen? Ik heb het idee dat ik te weinig informatie heb met deze gegevens.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Economie
1.9K

Het beste antwoord

De staatsschuldquote is de staatsschuld uitgedrukt in procenten van het Bruto Binnenlands Product. (Zelf de calculator erbij pakken)

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus: 56,6% = ? (Hint: BBP)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Owwww. Geweldig! Bedankt voor het antwoord. Ik had het gevoel dat gegevens ontbraken om het te kunnen berekenen, maar had onvoldoende kennis waar de staattschuldquote voor stond. Super bedankt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Simpel heldere uitleg zonder het antwoord te geven, maar wel uitleggen hoe ik zelf het antwoord kan vinden. Ik vind dit een top antwoord
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag gegeven.