tekenen van contract voor10 jaar mag dat?

mijn zoon heeft een bedrijfspand gehuurd maar er is ondertussen een andere eigenaar van het winkelcentrum die aan het renoveren is ons pand word ook vernieuwd mogen ze hem nu voor 10 jaar laten tekenen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Economie
1.6K

Antwoorden (2)

Dat klinkt misschien lang, maar voor een middenstandsbedrijfsruimte is een periode van 10 jaar (5+5) standaard. In de huurovereenkomst is deze normaliter opgedeeld in 2 termijnen van 5 jaar; als deze niet door één van de partijen wordt opgezegd dan wordt de overeenkomst automatisch met nog eens 5 jaar verlengd. Een termijn van 2 jaar of korter afspreken kan ook, net als een overeenkomst voor bepaalde tijd van 5 jaar of langer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat mag. Vastgoedeigenaren, met name van bedrijspanden, zitten er over het algemeen niet op te wachten dat ze een pand voortdurend opnieuw moeten proberen te verhuren. Daarom probeert men panden meestal voor langere tijd te verhuren (waar wettelijk gezien niets op tegen is).