Wat kan Bitcoin mij opleveren?

Stel ik koop Bitcoins (voor 10 tot 50 euro), wat kan dit mij opleveren? Is het erg risicovol? Is het rendabel? Ik heb gelezen dat de waarde van Bitcoin nog steeds aan het stijgen is. Zou Bitcoin ook op korte duur als spaarmiddel kunnen dienen? (Nu aanschaffen, ergens in de komende jaren verkopen/uitgeven).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
bamibal
6 jaar geleden
Voor 10 tot 50 euro koop je geen bitcoins, daarvan koop je een heel klein stukje van een bitcoin.
zondag
6 jaar geleden
@alekanb als je zelfs de waarde van 1 bitcoin nog niet weet zou je je eerst maar eens heel goed op de hoogte moeten stellen voordat je eraan begint. Misschien heb je het geld niet eens voor 1 coin.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan niet meer dan 5 bitcoins kopen. 1 bitcoin is ongeveer 6500 euro, dus niemand doet dat.

Antwoorden (2)

Op http://www.bitcoinspot.nl/menu-wisselkoersen/bitcoin-wisselkoers-euro.html kun je in verschillende intervallen het koersverloop zien. Tot nu toe is die overwegend stijgend, maar net als op de beurs is het vraag en aanbod. De koers kan ook maar zo inklappen en dan zit je met een (enorm) verlies.
Als je voor € 50,00 koopt zal je verlies beperkt blijven tot maximaal die € 50,00 en je winst in theorie onbeperkt (zolang de koers stijgt).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik was van plan om 50,- te investeren en zien wat er gebeurd. Might get lucky en dan zit je met winst!
Dit verschilt wanneer je de aankoop doet en of de koers zal stijgen of dalen. Als de koers stijgt resulteert dit in een aardig rendement. Het kan dus rendabel zijn. Alleen hebben we het hier over enkele tientjes. Dit zal op korte duur waarschijnlijk niet veel opleveren.

De koers van crypto blijft afhankelijk van vraag & aanbod. Er kan van tevoren slechts een prognose worden gemaakt van wat de koers gaat doen. Er bestaat altijd een kans dat de koers daalt. Als dit gebeurt zal de waarde van jouw inzet ook afnemen.

Is het risicovol? BTC is een coin die over het algemeen vrij voorspelbaar kan zijn. Dit maakt Bitcoin dus ook een van de minst risicovolle coins om in te investeren. Echter kan dit altijd anders uitpakken door de koersbepaling van crypto over het algemeen (vraag & aanbod).

Je kunt van meerdere bronnen opmaken dat de koers van BTC zal gaan stijgen. Echter is het af te raden om te handelen op basis van dit soort artikelen. Je kunt het beste zelf conclusies trekken aan de hand van verschillende zelfgemaakte prognoses.