Wat betekent franco huis?

Ik moet offertes vergelijken voor mijn economie opdracht. En ik moet nu de uitleg geven/weten tussen onder rembours en franco huis. Iemand die mij hier antwoord op kan geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat betekent, dat de afzender de verzendkosten voor zijn rekening neemt.

En rembours is contant betalen aan de bezorger bij levering van de bestelling. (Ook betalen met PIN is contant). Voordeel voor de leverancier: zekerheid van betaling Voordeel voor de klant: pas betalen als het product wordt geleverd, dus geen risico dat al betaald is en het product desondanks niet geleverd wordt. Nadeel voor de klant: relatief dure betaaloptie. Toegevoegd na 6 minuten: Er zijn nogal wat leveranciers die alleen 'franco thuis' (leverancier betaalt verzendkosten) doen boven een bepaald bestelbedrag. Dit is te begrijpen, omdat de verzendkosten dan relatie lager worden (als een artikel van eur 300.- eur 10.- kost aan verzendkosten, dan is dit relatief veel minder dan wanneer een artikel van 50.- eur 10.- kost aan verzendkosten.) Verder kan franco thuis commercieel aantrekkelijk zijn. Als de klant weet dat hij bij 280.- verzendkosten moet betalen en bij 300.- euro.- niet meer, dan nodigt dit uit tot het doen van een extra bestelling van euro 20.- om die verzendkosten maar niet te hoeven betalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100