Bloemen
Planten
Fruit
Groente
Zuivelproducten
Eieren
Vlees
Vleesproducten
Aardgas
Dance en trance
10 jaar geleden
Aardgas neemt een heel groot deel in, omdat dit gekoppeld is aan olie en de Shell voor 60% van Nederlandse oorsprong is. Met het hoofdkantoor in Den Haag en een groot belang in de olie winning en de raffinaderijen.
De topprodukten die worden uitgevoerd;
Machinerieën
Chemicaliën
brandstoffen
voedsel/ tuinbouwprodukten

De van oudsher bekende Hollandse producten als tulpen en kaas, zijn inmiddels van minder groot belang geworden. Er werkt slechts 2 % van de bevolking in deze sector.
We exporteren op het gebied van voedsel en landbouw vooral;
levende varkens,
eieren,
melk,
planten en snijbloemen en momenteel heel veel melkpoeder omdat China haar eigen melkpoeder niet meer afneemt na vergiftigings verschijnselen en wanbeheer/fraude.