Welke landen profiteren van de Noord- Amerikaanse economie, en/of welke landen ondervinden hinder bij de Amerikaanse economie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie

Antwoorden (1)

ALs je hier: http://www.census.gov/foreign-trade/balance/ kijkt, zie je dat nagenoeg elk land ter wereld handelsbetrekkingen heeft met de USA. Vanuit dat oogpunt kan je concluderen dat er vanuit elk land voordeel behaald wordt uit de USA economie.

Gezien het handelsvolume van de VS, en de markten waarop ze opereren kan je vrij veilig aannemen dat er in elk land ter wereld producenten zijn die hinder ondervinden van import belemmeringen in de VS, danwel export van USA producten.