Twee voorbeelden van de variabele en vaste kosten van een restaurant?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
22.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga zelf je huiswerk maken.

Antwoorden (2)

Oehh, economie boek 3havo/vwo.

Variabele kosten:

Hoeveelheid vlees
Hoeveelheid drankjes

Vaste kosten:

Huur van het pand (mits het gehuurd is)
Loonkosten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Variabele kosten zijn bijv. de inkoopkosten van voedingswaren en dranken of de stook- of airco kosten. Vaste kosten zijn bijv. huur of verzekeringen. De laatste blijven, niet zoals de eerste, constant ongeacht het aantal gasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
airco-kosten beschouw ik ook als vast. Als er 1 iemand in het restaurant is zijn de kosten even hoog als dat het restaurant vol zit, dus niet afhankelijk van verkochte producten.