Gebruikers betalen een 'basiscommissie' om hun transacties op het Ethereum-netwerk goedgekeurd te krijgen door andere gebruikers die transacties verifiëren. Maar deze commissies zijn momenteel torenhoog, omdat de vraag naar NFT's enorm is en steeds meer mensen zich storten op gedecentraliseerde financiële diensten.
Ethereum lijkt een beetje op een nieuwe taxidienst die worstelt om voldoende chauffeurs toe te voegen in een stad waar opeens veel nieuwe mensen zijn gaan wonen. Vanwege deze drukte moet je voor elke rit (of transactie) een extra hoge prijs betalen.
2 jaar geleden
De hoogte van deze fee is per blockchain verschillend en wordt ontvangen door de miners die de transactie verwerken en het netwerk onderhouden.

Hoe drukker een netwerk is, hoe duurder deze kosten zijn. Het Ethereum netwerk is op dit moment bijvoorbeeld heel duur.

Bekijk de onderstaande link voor meer informatie!