Kan ik geld verdienen op de beurs met de volgende optie constructie?

Ik verkoop (schrijf) Put-opties en (schrijf) dezelfde Call opties ( ik kan de margin hebben).
Van de opbrengst koop ik staatsobligaties.
Het lijkt mij een goede mogelijkheid om een flink rendement te maken maar waar zitten de haken en ogen? Graag jullie mening hierover.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik doel vooral op wat langer lopende opties op de AEX index. Dus geen leveren wel afrekenen.

Toegevoegd na 3 uur:
In een bewegelijke markt zijn de optie premies soms extreem hoog aan beide kanten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen

Het beste antwoord

Als ik je goed begrijp een short straddle op de aex? Zeer riskant als je het mij vraagt... Ondanks dat je verwacht dat de koers binnen de marge blijft door de hoge premies aan weerskanten. Want STEL nou dat de aex een scherpe beweging maakt naar boven of naar beneden? Je moet dan wel op tijd in kunnen grijpen, want in principe is je risico dan onbeperkt, dat gaat in theorie veel verder dan de margin die gereserveerd staat. En stel dat die scherpe beweging komt, dan zul je snel moeten kunnen schakelen, dus ofwel direct terug kunnen kopen, of het geld wat in de obligaties zit snel vrij kunnen maken als die cash niet op je effectenrekening aanwezig is.

Maargoed, dit is algemeen gesproken, want er staat niet bij welke marge je hebt, qua aex-punten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de eerste plaats loop je bij een beweeglijke markt risico. Als je schrijft moet je in principe ook kunnen leveren. Dus als de onderliggende waarde erg toeneemt, moet je ook kunnen leveren. Andersom, als de onderliggende waarde erg daalt, heb je toegezegd om af te nemen.
Voor wat betreft de tweede stap, staatsobligaties, dus zijn natuurlijk een stuk zekerder, maar hoe zekerder, hoe minder rendement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nick_Leeson