Hoe kan het dat er handel is in VEON genoteerd aan de beurs in Amsterdam en met roots in Rusland?

Ik wil aankooporders geven voor het aandelenfonds VEON een fonds met roots in Rusland en het hoofdkantoor in Amsterdam, dit fonds is genoteerd aan de beurs in Amsterdam.
Nu kan ik via mijn bank saxo geen aankooporders plaatsen, maar er is wel handel in dit fonds aan de beurs, hoe kan het dat er wel aankoop en verkoop orders worden geplaats (want de koers verandert elke dag) dus is er wel aktiviteit in dit fondsterwijl mijn bank zegt dat dit niet gaat?
Want de koers verandert elke dag dus is er wel aktiviteit in dit fonds

een jaar geleden
in: Beleggen
3.1K
SimonV
een jaar geleden
Wat gaat er mis? Mij lukt het wel:
https://www.saxoinvestor.nl/investor/page/product/Stock/16697715
SentWierda
een jaar geleden
Meer over de achtergrond van dit van oorsprong Russisch-Oekraiense bedrijf VEON/VImpelCom:
https://nl.wikipedia.org/wiki/VEON
19teusvanhemert59
een jaar geleden
Beste SimonV, mij lukt het niet bij de laatste bevestiging tot een akkoort kom er boven in het scherm te staan "Risico kan niet worden verhoogd vanwege de configuratie van het instrument".
19teusvanhemert59
een jaar geleden
SimonV je zegt dat de aandelen in VEON wel verkocht kunnen worden, maar wie zijn dan de kopers, immers voor verkoop heb je wel kopers nodig?
En je noemt "mij lukt het wel", wat lukt er de aankoop of verkoop?

Antwoorden (1)

Het internationale telecomconcern VEON – het vroegere Vimpelcom – is eigendom van vier Russische oligarchen. Michail Fridman, Petr Aven, Alexei Koezmitsjov en German Khan staan op de Europese sanctielijst, wegens hun banden met het Kremlin. Het hoofdkantoor van VEON is op papier gevestigd aan de Amsterdamse Zuidas. Het bedrijf mag vooralsnog ondanks zijn Russische eigenaren vanuit Nederland zaken blijven doen. Beleggers aan het Damrak kunnen ook nog gewoon handelen in de aandelen van het beursgenoteerde bedrijf.

Je krijgt de melding “Risico kan niet worden verhoogd vanwege de configuratie van het instrument”.
Per 1 oktober 2021 wordt nieuwe regelgeving vanuit de Autoriteit Financiële Markten (AFM) van kracht, met als doel om beleggers te beschermen tegen te hoge risico’s.
Waarschijnlijk vindt Saxo het risico toch te groot voor jouw portefeuille: “Door het conflict tussen Rusland en Oekraïne is een aantal instrumenten (tijdelijk) niet langer beschikbaar om in te handelen. Deze instrumenten kunnen nog wel verkocht worden.”
een jaar geleden