Als je de inloggegevens van de bitcoins niet meer hebt, ben je dan je geld kwijt?

Stel je ouder of partner is overleden en die heeft nooit zijn inloggegevems opgeschreven of verteld ben je dan echt het geld kwijt of is er toch nog een mogelijkheid?

2 jaar geleden
1.9K
SentWierda
2 jaar geleden
Zonder inloggegevens niet bij de bitcoins kunnen komen: een van de essentiële onderdelen van een risicovolle activiteit.
Cadeaubonnen bestaan bij de gratie van het niet inwisselen: vergeetachtigheid van de houder/bezitter is het winstmodel van de cadeaubon.
Conclusie: koop niet bitcoins maar cadeaubonnen en vergeet niet deze in te wisselen.

Antwoorden (2)

Elke keer dat de waarde van bitcoin enorm stijgt, groeit ook de angst dat je je toegangscode van je wallet niet meer weet. Deze sleutel, die uit 12 tot 24 automatisch gegenereerde tekens bestaat, wordt ook wel de ‘recovery seed’ genoemd, en is de enige manier waarop je kunt bewijzen dat de bitcoins van jou zijn. Raak je ‘m kwijt, dan kun je fluiten naar je investering.

Dat kan best een dure grap zijn. Vraag maar aan de Duitse computerprogrammeur die in januari dit jaar nog slechts twee inlogpogingen mocht doen voordat hij zijn 200 miljoen euro aan bitcoin kwijt zou raken. Volgens schattingen van cryptobedrijf Chainanalysis is bijna 3,7 miljoen bitcoin ontoegankelijk – zo’n 20 procent van de 18,6 miljoen die momenteel in omloop is.
2 jaar geleden
erotisi
2 jaar geleden
Ben wel benieuwd hoeveel pogingen je hebt en of het nog gelukt is?
Als je al jouw gegevens kwijt bent is de kans groot dat je ook jouw geld kwijt bent. Echter bestaat er een kans dat jij de externe wallet kan herstellen met een zogenoemde private key of key phrase. Dit is een zin die bestaat uit 12 tot 24 woorden. Als je deze ook kwijt bent dan is inderdaad alles verloren. In de link zijn ook instructies te vinden als je dit moet uitvoeren.

Om het bovenstaande te voorkomen kan je gebruik maken van een platform zoals LiteBit waarin je inlogt met een emailadres en wachtwoord. Als je deze kwijt bent kun je gemakkelijk jouw wachtwoord resetten of emailadres veranderen. Ook kan je toegang krijgen tot het account van een overleden naaste.
een jaar geleden