Wat is de betekenis coin shilling?

Ik hoor dit steeds vaker op websites, maar Joost mag weten wat dit betekent... Wat is coin shilling en kan ik daar iets mee?

2 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Dat is een van de vele digitale munten net als de bitcoin er zijn er al meer dan 1000 van.
Toegevoegd op 18 juni 2021 11:54: bron
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
-min
De vraag is: Wat is de betekenis coin shilling?
Dat is wat anders dan cryptocurrency
"Schilling-Coin" Coinshilling is een term en heeft een betekenis, en staat los van de "Schilling-Coin". Let ook op de C in Schilling-Coin.
Omdat te begrijpen moet je snappen wat "to shill" betekent.

Het is het ophypen van een product of service terwijl je daar zelf ook een voordeel bij hebt, terwijl anderen onbewust zijn van jouw voordeel.

Een voorbeeld:
Je staat op een markt, iemand verkoopt een product, vraagt iemand uit het publiek.
De persoon uit het publiek neemt het product en is direct overtuigd van de voordelen van het product, en prijst het product aan.
Jij koopt het product omdat die persoon zo enthusiast was.
Je probeert het zelf en het blijkt niks voor te stellen.
Je gaat terug naar de markt, waar je de marktverkoper met "de persoon uit het publiek" in zijn auto ziet stappen.
Het was zijn vrouw,

De vrouw was in dit geval aan het "shillen".

https://www.bitcoinsaltcoins.nl/kennisbank/algemene-begrippen/shilling-wat-is-dat/
Wat betekent shilling?
Shilling is het creëren van een hype rondom een bepaalde crypto om de waarde ervan te vergroten. Als je ziet dat iemand een bepaalde cryptocurrency aan het shillen is, dan weet je dat het een kunstmatig gecreëerde hype is. Sommige mensen hebben bijvoorbeeld enorm veel geld zelf geïnvesteerd in een valuta of krijgen geld als affiliate of promotor van een bedrijf. Het gaat vaak om valuta die uit zichzelf geen hype kunnen creëren, omdat bijvoorbeeld de crypto eigenlijk een shitcoin of scamcoin is.
===
Met cryptocurrency is het natuurlijk lastig in te schatten wanneer iets "shilling" is en wanneer iets goedbedoeld advies.
Als jij immers geïnvesteerd hebt in een bepaalde coin en deze aanprijst, en daarmee andere mensen aanspoort de munt te kopen zal deze weer in waarde stijgen.
Deed je dat dan zodat die mensen ook gaan meedelen in de waardestijging, of zodat de waarde steeg.
Echter als iemand van shilling wordt beschuldigd zal er meer vanuit gegaan worden dat je een munt wil laten stijgen om hem na de stijging direct te verkopen.

Hier een wat langere en genuanceerde uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=17fU2XRi12w
===
Los van die betekenis is er een site met die naam die allerlei cryptowaardes indexeert:
https://www.coinshilling.com
Los van die betekenis is er een cryptocoin met een gelijkende naam (let op de C):
https://coinmarketcap.com/nl/currencies/schilling-coin/
Toegevoegd op 18 juni 2021 12:11: tekst
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
https://coinmarketcap.com/nl/currencies/schilling-coin/
LeonardN
2 jaar geleden
@ronron1212 Wat is je punt?
Je geeft een link zonder uitleg.
De vraag gaat over "shilling" niet over sChillng.
ronron1212
2 jaar geleden
@LeonardN coin shilling
LeonardN
2 jaar geleden
@ronron1212 In jouw link/jouw antwoord zit een C in schilling
In de vraag zit geen C in shilling s C h i l l i n g (jouw punt)
s h i l l i n g (de vraag) https://i.ibb.co/p4bY1jb/schilling.jpg
Thecis
2 jaar geleden
Mooie uitleg. +