Wat betekent safe moon?

Wat is de betekenis van safe moon? Ik hoor hier en daar het woord vallen, maar heb er nog nooit eerder van gehoord. Ik weet dat vrienden van vrienden van vrienden wel iets doen met cryptocurrency, wellicht dat het daarmee te maken heeft. Maar dit is voor mij in ieder geval nog een ver-van-je-bed-show.

1.5K
SentWierda
2 jaar geleden
De vraag wordt steeds meer gesteld of cryptocurrency te vergelijken is met piramidespel. De ontwikkelingen van de laatste weken (= sterke koersdalingen) lijken steeds meer een positief antwoord op te leveren.

Antwoorden (1)

SafeMoon is een nieuwe cryptomunt, maar wat is SafeMoon eigenlijk? Het is in ieder geval een cryptocurrency die draait op de Binance Smart Chain (BSC). Als we de whitepaper van SafeMoon bekijken, zien we dat deze coin aangeeft ‘100% community driven’ te zijn, en dus is gemaakt met oog op de belegger. Ze noemen zichzelf een eerlijke cryptomunt. Dit onderbouwen ze door aan te geven dat het team van SafeMoon hun eigen munten heeft verbrand, en ze zelf dus ook gewoon moesten deelnemen aan de presale, zoals anderen dat ook moeten doen. Je ziet vaak dat het team van een cryptoproject zelf een groot aantal cryptomunten of tokens achterhoudt. SafeMoon doet hier niet aan mij, gezien ze dit oneerlijk tegenover andere beleggers vinden.

Investeerders kunnen ook geld verdienen door middel van een beloningssysteem. Mensen die SafeMoon lang vasthouden, krijgen extra coins, terwijl mensen die SafeMoon verkopen gestraft worden. Op het moment dat je besluit om SafeMoon te verkopen, moet je 10% afdragen aan SafeMoon. Daarvan gaat 5% terug naar de investeerders, terwijl de andere 5% wordt gelinkt aan BNB-coins. Op deze manier wordt de liquiditeit van PancakeSwap voorzien.