Dogecoin: wat is dat?

Wat is een Dogecoin? Voor zover ik weet is het begonnen als een een soort grapje (meme), dus hoe serieus is die munt tot op heden en wat kun je ermee?

2 jaar geleden
1.4K
ronron1212
2 jaar geleden
https://www.businessinsider.nl/crypto-dogecoin-whale-20-miljard-elon-musk/
Er zijn zoveel cryptomunten kijk hier maar eens
https://nl.investing.com/crypto/currencies

Antwoorden (2)

Dogecoin is een parodie op de bekendere bitcoin. Het is vernoemd naar het grappig plaatje, of meme, 'doge', een Shiba Inu. 'Doge' is een verbastering van het Engelse woord 'dog', wat hond betekent. Het is ook diezelfde hond die je op de munt ziet staan.
Dat de dogecoin net nu de aandacht vraagt is niet verwonderlijk. De digitale munt is een astronomische 35 miljard euro waard. De voorbije week steeg de munt plots met bijna 400 procent in waarde. Dat is opvallend, maar daarmee staat hij nog steeds 'maar' op de zesde plaats van alle digitale munten.
Bij investeren in een cryptomunt komen net zoals bij aandelen toch wel wat risico's kijken. "Je kan het eigenlijk vergelijken met gokken op paardenracen", zegt Van Droogenbroeck. De kans bestaat dat de munt het goed doet, en dan kan je veel winst maken. Maar de kans is even groot dat diezelfde munt op heel korte termijn weer in waarde zakt.
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
@fremar alle dogecoins bij elkaar zijn dat waar 1 is minder dan een euro
https://btcdirect.eu/nl-nl/koersen
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Het klopt niet echt wat je zegt. Dogecoin is (op dit moment) 40 cent waard en niet 35 miljard. Ik denk dat jij meer bedoelt dat alle verkochte munten bij elkaar op dat bedrag waard zijn, maar in werkelijkheid is dus 1 dogecoin maar 40 cent.
SentWierda
2 jaar geleden
@fremar. Het zou toch niet: de dogecoin is plotseling in waarde gedaald met 30%.
En niet alleen de dogecoin, alle cryptomunten zijn gecrasht.
De volatiliteit (waardeschommeling) is groot van alle cryptomunten: de afgelopen 24 uur is 250 miljard dollar verdampt, spoorloos verdwenen. Het lijken de kleren van de keizer wel...
Dogecoin is een cryptocurrency die inderdaad is begonnen als een parodie. Het was een parodie op het succes van de bekende Bitcoin, maar ook Litecoin. De parodie is gegroeid tot een serieuze coin en heeft nu zelf ook succes geboekt. DOGE kent een grote hechte community en wordt voornamelijk gebruikt om elkaar te 'tippen'. Bij het tippen geven de gebruikers elkaar fooi als zij leuke content delen op sociale media.
een jaar geleden