Hoeveel Ethereum Classic coins zijn er?

Er zijn momenteel twee munten die het meest groeien: Bitcoin en Dogecoin. En hoewel Dogecoin destijds behoorlijk populair was, overwegen mensen ook alternatieven zoals Ethereum. Maar hoeveel Ethereum Classic zijn er nu eigenlijk in de wereld?

2 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Op dit moment zo’n 116 miljoen.

Cryptocurrencies zoals Bitcoin hebben een bepaald aantal tokens dat kan worden gedolven. Volgens Newsweek kunnen er maar maximaal 21 miljoen Bitcoins zijn (naar schatting bereikt in 2040), en zodra de limiet nadert, wordt het voor beleggers steeds moeilijker om meer tokens te minen. Volgens Coin Market Cap is het met Ethereum Classic niet anders. Het maximale aanbod van Ethereum Classic is 210.700.000, wat ongeveer tien keer dat van Bitcoin.
2 jaar geleden
Er zijn in totaal 210.700.000 (210 miljoen) Ethereum Classic coins. Echter zijn er op dit moment (21-08-2022) 136.470.908,3 ETC verhandelbaar. Nog niet alle coins zijn gemined.
een jaar geleden