Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is Ethereum wat kun je ermee?

Ik ben me steeds meer aan het verdiepen in beleggen en kom telkens het begrip 'Ethereum' tegen. Ik zie de handelsvolumes in Ethers ook steeds meer toenemen. Vind het desondanks erg lastig te begrijpen wat het nu precies is en op welke manier dit bruikbaar zou kunnen zijn.

2 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ethereum is een software platform gebouwd door Vitalik Buterin. Het platform is gemaakt voor het afsluiten van (slimme) contracten; regelen van betalingen en het sturen van berichten. Daarnaast zijn verschillende cryptocurrencies gebouwd op de Ethereum blockchain om programma’s en applicaties te ontwerpen. De ETH blockchain biedt de mogelijkheid voor veel startende cryptocurrencies en ICO’s om op eenvoudige manier op te starten.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Naast Bitcoin is Ethereum een van de grootste cryptocurrencies van vandaag. Echter kent Ethereum een andere rol dan Bitcoin. Bitcoin wordt voornamelijk gebruikt als het gaat om hard geld. Terwijl Ethereum wordt gebruikt voor het bouwen van applicaties (van financiële diensten, online kunst en games). Maar wat maakt Ethereum anders dan bijvoorbeeld een software als Windows? Ethereum kent net als Bitcoin geen echte eigenaar. Hierdoor is het gedecentraliseerd en kan iedereen bouwen wat hij of zij maar wilt (open source).
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding