Welke aandelen zijn coronaproof?

Welke aandelen kan je het beste kopen? Als in, welke zijn beter bestand tegen mogelijke coronagevolgen?

3 jaar geleden
in: Beleggen
1.6K

Antwoorden (1)

Ahold Delhaize, PostNL, Flowtraders, Just Eat Takeaway blijken behoorlijk coronaproof. Met andere woorden: deze zijn al flink in waarde gestegen.

Daarnaast lijkt op dit moment gaan beleggen misschien niet zo slim. De wereldwijde aandelenbeurzen staan mogelijk een correctie te wachten. Daarvoor waarschuwt het Internationaal Monetair Fonds (IMF). Terwijl de wereld zich in een diepe economische crisis bevindt, gaan de beurskoersen toch al maanden omhoog. Die "gespleten realiteit" is gevaarlijk, vinden economen van het fonds.
Beleggen met geleend geld bereikte een record van $822 miljard in maart. Een tsunami van goedkoop geld blaast beurskoersen op.
En ook door de lage spaarrente duiken veel mensen in aandelen, waardoor ze erg duur worden.

Als een variant van het coronavirus opduikt waartegen de huidige vaccins niet bestand zijn, heb je kans op een nieuwe crisis.