Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik met iemand samen crypto gekocht heb kunnen we de winst dan ook splitte zonder schenkbelasting?

Ik heb met een vriend samen crypto gekocht, stel we maken er 1miljoen van, kan ik dan mijn gedeelte op mijn rekening laten storten zonder schenkbelasting te betalen? (het account staat op zijn naam)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als mede-eigenaar van de bitcoin hoef je geen schenkbelasting te betalen.
Wel is hiervoor vereist dat bewezen kan worden dat jij voor de helft eigenaar van het geld bent. Leg dit dus vast, en bewaar het betreffende betalingsafschrift o.i.d.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Schenkbelasting betaal je wanneer je boven een bepaald bedrag schenkt aan een persoon of instelling. In de situatie die je hierboven beschrijft ben je (mede-)eigenaar van de cryptocurrency. Hierover hoef je geen schenkbelasting te betalen. Het is is inderdaad wel verstandig om dit op papier laten te zetten (zeker als het om zoveel geld zou gaan).
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding