Als ik met iemand samen crypto gekocht heb kunnen we de winst dan ook splitte zonder schenkbelasting?

Ik heb met een vriend samen crypto gekocht, stel we maken er 1miljoen van, kan ik dan mijn gedeelte op mijn rekening laten storten zonder schenkbelasting te betalen? (het account staat op zijn naam)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Als mede-eigenaar van de bitcoin hoef je geen schenkbelasting te betalen.
Wel is hiervoor vereist dat bewezen kan worden dat jij voor de helft eigenaar van het geld bent. Leg dit dus vast, en bewaar het betreffende betalingsafschrift o.i.d.
3 jaar geleden
Schenkbelasting betaal je wanneer je boven een bepaald bedrag schenkt aan een persoon of instelling. In de situatie die je hierboven beschrijft ben je (mede-)eigenaar van de cryptocurrency. Hierover hoef je geen schenkbelasting te betalen. Het is is inderdaad wel verstandig om dit op papier laten te zetten (zeker als het om zoveel geld zou gaan).
een jaar geleden