Wat is de reden van de dalingen van alle cryptomunten welke plaatsvonden om 22:00 uur?

Alle munten daalde 2 januari 2021 precies om 22:00 uur. Ik vraag mij wat dat daar de reden van is.

3 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ondanks de toenemende institutionele vraag naar bitcoins, laten statistieken zien dat 'walvissen' de afgelopen weken een aanzienlijk aantal currencies hebben verkocht.
De tijdelijke daling is waarschijnlijk dan ook te wijten aan de verkoop van een zeer grote hoeveelheid cryptomunten door een walvis (bijvoorbeeld een institutionele belegger) die winst nam.
Op bitcoinfora wordt er geen bijzondere aandacht aan deze koersval geschonken.
Toegevoegd op 03 januari 2021 11:40: tekst
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij alle cryptocurrencies wordt de waarde bepaald door de vraag en aanbod ervan. Wanneer de vraag stijgt, stijgt ook de waarde van een munt. Echter wanneer de vraag afneemt (als houders de munten verkopen), zal ook de waarde van de munt dalen. Wanneer er op een specifiek moment een enorme prijsdaling plaatsvind zal er waarschijnlijk een houder die veel munten bezit zijn wallet legen. Dit resulteert in de daling.
een jaar geleden