heb je de verpakking met certificaat nodig als je je goud wil verkopen?

stel dat je je kleine umicore goudbaren wil verkopen, of bij aankoop, mag je het uit het plastic halen of zijn ze dan minder waard? op de verpakking staat het certificaat, heb je die nodig of mag die ook uit die verpakking?

3 jaar geleden
in: Beleggen
4.6K

Het beste antwoord

Nee, die heb je niet per se nodig. Omdat Umicore lid is van de LBMA zijn al hun producten wereldwijd erkend, met of zonder certificaat. Je kunt de kleine goudbaren dus eventueel uit de sealing halen en samen met het certificaat verkopen. Op het certificaat staat het baarnummer weergegeven dat ook in de baar is geslagen.