Is het geld van een Nederlandse inwoner beschermd bij Trading212?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Beleggen
5.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Hoezo beschermd?
Utrecht
3 jaar geleden
Zo te zien tot maximaal €20.000 . Omdat trading212 in de UK staat geregistreerd, ben je afhankelijk/onderworpen aan de Engelse wet (en Engeland is geen EU meer...). Je mag hopen dat je bij de 24% succesvolle beleggers hoort.
Van hun eigen website:
Investeringen kunnen in waarde dalen en stijgen. U kunt minder terugkrijgen dan u investeert. Succes in het verleden biedt geen garantie voor resultaten in de toekomst. CFD's zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico met zich mee van snel oplopende verliezen. 76% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe CFD's werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.
ronron1212
3 jaar geleden
@Utrecht wat heeft de eu hiermee te maken de garantie op spaargeld geldt alleen bij de nederlandse banken
ronron1212
3 jaar geleden
https://www.geld.nl/sparen/service/welke-banken-vallen-onder-het-depositogarantiestelsel

Antwoorden (1)

Beleggen brengt altijd risico's met zich mee, maar Trading 212 heeft diverse maatregelen genomen om het risico voor de belegger zo klein mogelijk te maken. Zo ben je, bij een mogelijk faillissement van Tradin 212, verzekerd tot een maximaal bedrag van 100.000 euro.
En er zijn diverse financiële autoriteiten (internationaal) die erop toezien dat Trading 212 zich aan de afspraken en regels houdt.
Ze hebben een aantal licenties en vergunningen. Zo hebben ze een vergunning van de FCA, de financiële waakhond van het Verenigd Koninkrijk. Het FCA heeft de naam heel "streng" te zijn, dus zo'n vergunning geeft een goed signaal af. Met de licenties en vergunningen mag Trading 212 hun diensten aanbieden Europa.
Daarnaast is Trading 212 ook geregistreerd bij de Nederlandse AFM (Autoriteit Financiële Markten). De AFM controleert ook Trading 212 ook naast de controles, die de licentie- en vergunningverstrekkers uitvoert.
Dit alles zorgt ervoor dat Trading 212 betrouwbaar is en geen scam, en dat zij hun beloftes nakomen.