Kun je ook zakelijk, dus als bedrijf zijnde investeren in een Reit?

Als dat zou kunnen dan dat een optie zijn om de winst te investeren in een Reit zodat er geen gemaakte winst over blijft en er geen inkomsten belasting betaald hoeft te worden.
(zou)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Beleggen
2.2K
tinus1969
5 jaar geleden
Wat is een reit?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een REIT is een investerings fonds in vastgoed, waar je bijvoorbeeld aandelen van kopen. Ze zijn verplicht om 90% van de huuropbrangsten aan de houders uit te betalen. Een alternatief om in vastgoed te zetten en te proviteren van verhuur zonder de stenen echt te kopen en moeite en problemen er omheen.

Antwoorden (1)

Investeren is geen winst en verlies maar een balans post dus dat verandert niets aan wat je aan de belasting zou moeten betalen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het idee is om de winst op te maken zodat er geen winst over blijft. Dit kan door het in vastgoed te steken. Stel dat ik 100.000 euro winst heb gemaakt in 2019 en vlak voor het eind van het jaar een pand koop van 100.000 euro dan is er geen winst meer overt en hoef ik er geen belasting over te betalen omdat er geen winst meer over is. De vraag is of dit ook met een "Reit" kan, door dit zakelijk te doen? Is het zakelijk mogelijk om een "Reit" te kopen? Zo ja, dan kan ik desnoods een nieuwe activiteit zoals "vastgoed handelaar" toevoegen aan mijn bedrijf. Een beetje creatief zijn.
ronron1212
5 jaar geleden
Als je investeert gaat dat niet van je winst af maar van je bankrekening. Je winst blijft je winst. Daarover betaal je belasting.
ronron1212
5 jaar geleden
Heb je wel een bedrijfsadministratie?
Dan zou je namelijk weten dat de omzet ex btw op je winst en verliesrekening staat en je kosten ex btw ook op je winst en verlies rekening. Op je winst en verliesrekening staan ook je eventuele afschrijvingskosten op investeringen ex btw.
Je te betalen of terug te ontvangen btw staat op je balans dus niet in je winst of verlies rekening. Als je investeert dan komen de investeringen debet op je balans dus niet in je winst en verliesrekening.