kost het altijd geld je aandelen bij een broker te bewaren?

Wanneer je bijvoorbeeld bij Plus500 aandelen koopt, betaal je om de zoveel tijd een bepaalde hoeveelheid geld, waardoor het bewaren van aandelen onder de 200 euro geen nut heeft. Je moet ze daar dus eigenlijk weer snel verkopen...

Is het mogelijk bij een broker aandelen te kopen en die vervolgens na een aantal maanden/jaren weer te verkopen zonder iedere dag/week/maand iets te moeten betalen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Beleggen
2.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De broker wil natuurlijk ook een boterham verdienen, dus helemaal gratis zal lastig worden.
Maar de ene heeft een verdienmodel op basis van transacties, de andere op basis van bewaarloon.

Antwoorden (1)

Nee, er zijn brokers die geen bewaarloon rekenen. Keytrade Bank is er een voorbeeld van, maar er zijn er meer.

Binck rekent bijvoorbeeld alleen bewaarloon (tegenwoordig wordt dat vaak 'service fee' genoemd) voor beleggingsfondsen en ETF's. Gewone aandelen kosten bij Binck niets.

Ook Lynx rekent geen bewaarloon. Dat geldt echter alleen als je portefeuille ofwel een bepaalde minimumwaarde heeft, ofwel als je een bepaald aantal transacties doet.

Ook Firstrade rekent geen bewaarloon.

Met wat zoeken kun je vast nog meer brokers vinden die geen bewaarloon in rekening brengen.

Cryofiel