waar kan ik het beste digitaal geld opslaan?

Ik ben van plan om te investeren in digitaal geld. Hiervoor ben je een 'wallet' nodig om het geld op te slaan. Weet iemand een goede, veilige en betrouwbare website waar ik dat kan doen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Beleggen
2.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik gebruik blockchain als je zo iets bedoelt? Tot nu toe geen problemen mee.

Antwoorden (2)

Het veiligst is een hardware-wallet, zoals een Trezor of een Ledger. Bij online wallets loop je altijd een risico. Zeker als de waarde van je valuta aanzienlijk is, is het de moeite om te investeren in een hardware-wallet.
Wil je dat nog even niet, dan is Electrum een goed alternatief.
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
+ Klopt.
Zie ook:
https://www.bestebank.org/bitcoin-wallet/
SimonV
6 jaar geleden
Sorry, plus vergeten. Alsnog gedaan.
bamibal
6 jaar geleden
Dank je :-)
Het veilig opslaan van bitcoin en andere digitale currencies is zeer belangrijk. Wanneer je begint met een klein bedrag voldoet een online wallet die je op je computer kan downloaden en installeren. Er is helaas wel een kleine kans dat hackers je wallet leeghalen, dus bij grotere bedragen of als je zeker wil zijn zal je een veiligere wallet moeten gebruiken. Aanbevolen wallets kan je bij de eerste bron vinden.

Wanneer je een veiligere wallet wil gebruiken kan je een hardware wallet bestellen. Dit is een apparaatje dat je met USB op je computer aansluit en hierop kan je bitcoins en verschillende altcoins opslaan. Een hardware wallet is nog nooit gehackt dus is super veilig. Een hardware wallet kan je vinden bij de tweede toegevoegde bron.

Zowel bij een online wallet als een hardware wallet is het heel belangrijk de 12 woorden die je bij het installeren krijgt goed op te schrijven en op een veilige plaats te bewaren. Dit is namelijk je backup voor als je wallet kapot gaat of kwijt raakt!