Ik heb ooit bitcoins gekocht, maar hoe kom ik erachter waar die zijn, hoe achterhaal ik mijn bitcoin adres?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
17.1K

Antwoorden (2)

Bitcoin is gemaakt om zo veilig mogelijk te zijn, dus als je je address verloren hebt is hij voorgoed weg. Als het goed is heeft het je gevraagd om het address op een papiertje op the schrijven, zo niet dan ben je je address voor altijd kwijt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je je wallets address bent vergeten betekent dit niet gelijk dat je de coins kwijt bent. Gaat erom dat je de private key of seed nog hebt, als je die kwijt bent dan heb je geen toegang meer tot je coins.
Het ligt eraan waar je deze coins hebt gekocht. In de meeste gevallen geldt het bovenstaande antwoord. Echter bestaat er de kans dat je de coins hebt gekocht bij een platform als Litebit. In zo'n geval kan het desbetreffende platform jou vaak verder helpen met het achterhalen van het wallet adres.

Weet je niet meer bij welk platform je de coins hebt gekocht? Dan kun je tussen oude emails misschien een orderbevestiging vinden van het platform waar je destijds de coins hebt gekocht. Kun je het platform niet vinden? Dan kun je de wallet als verloren beschouwen.