wat moet je tegenwoordig met je spaar geld doen?

Hoi.
Ik heb 20000 op de bank staan.
Maar heb het pas over 3jaar nodig!
Wat kan je het beste doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Beleggen
1.9K
SimonV
7 jaar geleden
Drie jaar vast op deposito levert momenteel 1,15% per jaar op.
Sparen bij NN 0,7% rente. De lange rente stijgt momenteel, het is nog niet duidelijk of dit structureel is. http://www.spaarinformatie.nl/
paulus811
7 jaar geleden
Als je het aandurft kun je het onder goede afspraken uitlenen aan familie of vrienden. Je vraagt een lagere rente dan ze met een pl of dk zouden betalen, zodat je er beiden wijzer van wordt.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Aan mij geven hehe. Alleen is het dan wel op over 3 jaar.

Antwoorden (1)

Vergelijk de actuele rente grootbanken met online banken

De spaarrente op vrij opneembare spaarrekeningen is bij de grootbanken nu 0.30%. Dat is natuurlijk niet echt de moeite waard. Er zijn echter nog steeds wel banken met een hoge rente. Knab bank geeft een rente van 0,85% als u een kwartaal lang uw spaargeld laat staan. Of als u niet dit wilt kies dan om over te stappen naar bijvoorbeeld Nationale Nederlanden. Dan geniet u 0,80%. Maar wat misschien slimmer is, is om uw spaargeld weg te zetten op een deposito.

Slim sparen via spaardeposito

Een slimme overweging voor uw spaargeld zou kunnen zijn om het geld wat u niet nodig heeft te spreiden over meerdere deposito’s met verschillende termijn duur van 3, 6, 9,12 maanden. Zodoende valt er iedere 3 maanden een bedrag vrij. Mocht dit niet nodig zijn kunt u kiezen voor een lange termijn deposito.