bij het aandeel aegon staat dat hij 3,983 kost. is dat dan 3 euro 98 of 3 duizend 9 honderd?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Beleggen
2K

Antwoorden (3)

Is een aandeel erg in trek dan willen kopers er steeds meer en kunnen verkopers een hogere vraagprijs eisen. Al die vraag- en aanbodorders komen terecht in het centrale orderboek van de beurs. De koers van een aandeel is de prijs waarop de laatst gedane transactie tot stand is gekomen. Dit is de koers die telkens op de computerschermen verschijnt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aangezien het om één aandeel gaat, vermoed ik dat het een prijs in euro's zal zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat is nou het antwoord?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aangezien het om één aandeel gaat, vermoed ik dat het een prijs in euro’s zal zijn. Ja het is een bedrag in euro's, maar is het ~4 euro of bijna 4000 euro?
ronron1212
7 jaar geleden
Het gaat om de afrondingsprijs wij rekenen met twee decimalen hier in drie en is dus de vraag wat betaal ik nu? @danoontjeh
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
MrTomaat, misschien was mijn antwoord niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde aan te geven dat het niet in duizendtallen was maar in enkele euro's.
Ronron1212 zie het antwoord van NGanzenveer
ronron1212
7 jaar geleden
@danoontjeh Ja daar gaat het niet om het gaat om jou antwoord.
Nee, 1 aandeel Aegon kost 3,983 Euro. En als je maar 1 aandeel koopt zou je er zelfs 3,99 Euro voor betalen. Bij beursgenoteerde Nederlandse aandelen die minder dan 10 Euro kosten wordt de notering afgegeven in 10-den van een eurocent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is dan 3 euro en 98,3 cent. In Nederland is alles na de komma centen daarvoor euro's.
Je kan dus ook 32,78689 euro schrijven. Dat is dus ~33 euro. Waar jij mee in de war bent is 3.983 euro, dat is bijna vierduizend euro. Of 3,983 euro zoals bijvoorbeeld Amerikanen dat zeggen en dan wel vierduizend bedoelen.

Toegevoegd na 33 minuten:
In Nederland is alles na de komma centen daarvoor euro’s.

Is niet helemaal juist gezegd natuurlijk. Enkel als er euro achterstaat.
1000 euro = 1.000 euro
1 euro = 1,00 euro of 1,000 euro of 1,0000 euro