Is het verstandig om nu in te stappen met de Gulden?

Een aantal vrienden van me hebben in Guldens geinvesteerd en hebben er al veel aan verdiend. Kun je momenteel zoveel verdienen hieraan dan? En is het nu dan ook een goed moment om te investeren? Tips?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Beleggen
2.9K
Amadea
7 jaar geleden
De gulden bestaat al 15 jaar niet meer. Wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is een keuze die je zelf moet maken. Een gegeven is dat de laatste 12 maanden de koerst van de Gulden flink is gestegen (in het afgelopen uur zelfs 15% en afgelopen dag 64%).
Ritsuka
7 jaar geleden
hoe kan de koers stijgen van een munt die niet meer bestaat?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka, Gulden is geen merknaam o.i.d. wat niet voor andere dingen gebruikt mag worden. Gulden is vergelijkbaar met Bitcoins (https://www.litebit.eu/nl/kopen/gulden)
ronron1212
7 jaar geleden
Ja dat zijn droom beleggingen als je slaapt word je vanzelf rijk
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Persoonlijk denk ik inderdaad ook dat de waarde van Gulden binnen zeer korte tijd volledig onderuit gaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Maarten, dan is het toch handig dat vraagsteller dit even meldt, ervan uitgaande dat hij ouder is dan pakweg 16 jaar. Er zijn genoeg mensen die de gulden associëren met 'onze' oude munteenheid. Hij zou zelfs de Caribische gulden kunnen bedoelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit zal wel gaan over de bitcoin-achtige munt, aangezien die steeds in het nieuws is.

Antwoorden (3)

Dit gaat over de e-Gulden, die niets met de oude gulden te maken heeft maar inderdaad iets Bitcoinachtigs is.

Het is een gokspel, of een vorm van speculeren met een zeer risicovol product ; je kunt gigantisch geluk hebben, maar het kan ook faliekant verkeerd gaan. Doe het daarom alleen met geld dat je ECHT kunt missen, niet met geld dat je wellicht voor iets anders nodig hebt en al helemaal niet met geleend geld. En hoe vroeger je instapt , hoe beter. Zie het gewoon als een gokspelletje.

Zolang je wint speel je verder, en zodra je verliest ga je nog erger gokken tot er niks meer over is. Zo werkt het 99 % van de tijd. Als je bij die ene % kan blijven die wel tijdig uitstapt, ben je spekkoper.

Ik kan het zo op de site niet zien, maar als er iets piramidespel-achtigs in zit, kan het goed zijn dat je al te laat bent.

En voor zover je dat nog niet wist : als iets te mooi klinkt om waar te zijn , is het meestal niet waar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Gulden, Gulden.com, is iets waar een idee achter zit, een nieuwe betaalmethode voor iedereen en van iedereen. Er is geen bank, geen orgaan die je verteld wat te doen en hoe te doen.

Denken dat je er rijk van wordt, dat is denken dat je rijk word van lucht. Ja mensen die in 2014 het inzicht hadden te investeren hebben nu winst. Die mensen zijn echter ingestapt omdat ze in het idee geloven.

Begin december 2016 heeft gulden punt com hun nieuwe wallet uitgebracht. Deze wallet is lichtjaren verder dan de andere altcoins, inclusief bitcoin. Het idee is immers anders. De Gulden is er voor iedereen!

Kopen kan al op diverse plekken zoals in de Gulden app of op guldentrader.com.

Is er een risico? Die is er zeker, de koers is nog heel wispelturig. Dat komt doordat de Gulden nog jong is. Het kan zijn dat 100 euro morgen nog maar 80 waard is of stijgt naar 120.

Bij elke altcoin, dus ook de Gulden is het aan te raden je goed in te lezen. Om te kijken wie er achter zitten. Gelukkig is dit transparant bij de Gulden. Kijk maar eens op gulden.com

Ik ben in ieder geval overstag, ook ik geloof in het idee van een virtuele munt voor iedereen, van iedereen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hebt blijft gokken en is niet voorspelbaar. Wil het wel mooier maken, maar helaas :)