Waarom is het voor mensen die in gemeenschap van goederen getrouwd zijn aan te raden een en/of bankrekening te hebben?

Zijn er consequenties indien iemand die in gemeenschap van goederen getrouwd is en geen en/of rekening heeft, als de partner komt te overlijden? Zitten er nog voordelen aan, als iemand die in gemeenschaps van goederen getrouwd is naast een en/of rekening nog een rekening op eigen naam heeft? Er vanuit gaande dat het niet om personen gaat die een eigen zaak hebben.

7 jaar geleden
in: Beleggen
1.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor mensen die getrouwd zijn onder huwelijkse voorwaarden is een en/of rekening ook handig... eigenlijk voor alle partnervarianten.

Antwoorden (1)

Dan kun je na het overlijden van de partner nog steeds over de rekening beschikken. Rekeningen die op één naam staan worden bij overlijden geblokkeerd. Ook rekeningen waarvoor iemand anders (de partner bijv.) een machtiging heeft worden geblokkeerd.