Zijn er manieren om met een klein vermogen te beleggen of investeren?

Met een klein vermogen bedoel ik een vermogen dat varieert van €5000,- en €10.000. Ik ben benieuwd wat hierin de mogelijkheden zijn aangezien ik hier niet bekend mee ben. Het hoeft op de korte termijn niet veel rendement te leveren, als het maar in een groeiende lijn is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Beleggen
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
meerdere mogelijkheden; afhankelijk van het risico dat je wilt nemen.
Als je rabocertificaten koopt krijg je 6,5% rendement. moet je er wel rekening mee houden dat als Rabo failliet je geld weg is, maar die kans is zeer klein.
Je kunt ook trackers kopen, dan beleg je in ieder geval gespreid, en dan meerdere trackers verdeeld over Europa en andere gebeiden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+
paulus811
8 jaar geleden
@Theo15, hoezo 6,5% rendement? Leg jij het verschil erbij? Het is gewoon een beleggingsproduct met alle risico's van dien. Het is pas sinds 2014 op de markt, niet bepaald een lange periode om het rendement op te baseren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Paulus, voor 2014 waren het ledencertificaten, voorbehouden aan leden van de Rabobank, toen hadden ze t zelfde rendement. Inderdaad kun je wel iets koersrisico lopen, toch is dit minimaal, tenzij zoals boven reeds eerder beschreven de bank failliet gaat

Antwoorden (3)

Ja uiteraard kan je ook 5000 of 10000 euro beleggen of investeren.

Je kan bij jouw huidige bank of bij eender welke andere bank navraag gaan doen over de verschillende beleggingsmogelijkheden.
Des te langer je de te beleggen bedragen laat bevriezen des te hoger de interestvoet.
Met bevriezen bedoel ik dus het plaatsen op een rekening voor een vooraf bepaalde termijn en gedurende die termijn kan je dan enkel aan die centen komen als je contractbreuk pleegt. Hierdoor loop je dan wel het risico om ook een deel van jouw startkapitaal te zien verdwijnen.

Je kan ook online firma's of banken contacteren voor beleggingen op kortere of langere termijn.
Via bijgevoegde link kan je lezen hoe je reeds vanaf 500 euro kan beleggen of investeren.

Veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vanaf 5-10K kunt u zeker goed beleggen/investeren.

Tegenwoordig kunt u bij even Googlen al genoeg fin-tech bedrijven vinden waarbij u op een gemakkelijke manier uw vermogen kan beleggen.

Zo ken ik bijvoorbeeld bij degiro.nl terecht als u wilt beleggen in aandelen. U kunt online een account aanmaken en via hun platform een aankoop doen.

Wat u eventueel ook kan overwegen is om te beleggen in edelmetaal. Dit kan op twee manieren : 1) in aandelen/ETF's etc, nadeel u heeft alleen een claim op fysiek edelmetaal of 2) in fysiek edelemtaal. Als u voor fysiek kiest heeft u daar ook weer twee opties uit, zo kan u dit thuis laten bezorgen of dit kan voor u laten opslaan. Bij sommige partijen kunt u fysiek edelmetaal laten opslaan en via hun platform aan/verkopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5k-10k is zeker een aardig bedrag om mee te beginnen. Wil je een laag risico? investeer dan in indexfondsen. Als je wat meer risico tolerant bent kun je fundamentele analyse doen en in aparte aandelen investeren. Wil je je geld zeer snel verdubbelen? ga dan voor de Forex markt met hoge hefbomen van 1:200. Let wel op dat je net zo snel geld kunt verliezen en het zeer riskant is als je niet weet wat je doet. Wil je toch in Forex handelen, zorg dan dat je enorm veel verschillende strategieën oefent op een demo-account.
Succes!