Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zorg ik ervoor dat mijn ouders geen transacties zien op me rekening?

ik wil echt graag weten of dit mogelijk is.
Heeft iemand hier verstand van?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Bankieren
10.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bedoel je met digitaal bankieren of via bankafschriften?

De enige manier om je ouders het recht te ontnemen om je afschriften te bekijken is als je 18 jaar bent. Dit betekend namelijk dat je ouders niet meer verantwoordelijk zijn voor wat jij met je geld doet. Echter als je jonger dan 18 bent is er geen enkele manier om dit te voorkomen. Dit komt namelijk omdat je ouders tot je 18e verantwoordelijk zijn voor al jou uitgaven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet dat dit mogelijk is.
Ook is het niet slim om te doen, stel dat er te veel geld afgeschreven wordt, dan kan je niet bewijzen dat het fout is. Zo is bij mij een keer 250 euro afgeschreven.

Succes, alsnog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt er vanaf hoe oud je bent, denk ik. Als volwassene met een eigen rekening kun je daar zelf op inloggen, als jij de enige bent met een pasje. Tegenwoordig kun je bij veel banken aangeven dat je geen papieren bankafschriften wil ontvangen. Dan hebben je ouders geen mogelijkheid om te zien wat er met jouw rekening gebeurt. Ben je minderjarig, dan geeft de bank je ouders toestemming om inzage te hebben. Ik denk dat je dat niet kunt veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan ga je beter cash afhalen da's de enige oplossing wat je ook wilt doen daje ouders ni moge wete
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding