waarom ligt mijn openingsprijs ver van de actueleprijs af (aandelen)?

hallo. Hierbij een screenshot van mijn situatie: http://snag.gy/7LD2h.jpg
Het probleem is dus dat de openingsprijs gigantisch ver weg ligt van de actuele prijs. dit gebeurd meteen waarneer ik hem koop. Hierdoor sta ik meteen 200 euro in de min wat denk ik niet klopt? Kan iemand mij uitleggen waarom dit is/ hoe ik het kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Beleggen
2.9K
gvrox
10 jaar geleden
Hoezo gigantisch ver ? Het scheelt 0.15%
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja maar deze 0.15 % geeft mij meteen een verlies van 200 euro... het is toch logisch dat op de actuele prijs hem koop wat op een winst/verlies van 0 moet leiden....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is het niet verschil met bied/laat prijs/

Het beste antwoord

Dit is de spread die een broker (in jouw geval Plus500) hanteert, en is het verschil tussen de vraag- een aanbodprijs. Dit is ook winst die de broker maakt, zie het als een soort van commissie. In jouw geval is de spread voor maïs 0,75. Met andere woorden, als je een order opent heeft deze al verlies gemaakt, gelijk aan de spread.

Gezien je met een heel hoge hefboom (leverage) handelt is dit een flink bedrag. Daarom kan het in jouw geval een goed idee zijn om deze hefboom te verlagen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Spread kom je tegen bij vrijwel alle soorten financiële producten, of het nou gaat om opties, aandelen, forex. Het verschilt echter wel per broker.